Sprzedaż B2B
Korzystając ze sprzedaży B2B, dobrą opcją jest zastosowanie oprogramowania CStore. Platforma sprzedażowa/Saas pozwoli nam założyć sklep online, jakie oparty będzie o model dropshippingu lub hurtownię internetową B2B. Nie zapominajmy o tym, że sprzedaż i marketing muszą się uzupełniać, co dotyczy w zasadzie każdego biznesu. Marketing ma za zadanie dotrzeć do wielu odbiorców. Okazuje się, że w modelu B2B właśnie marketing bardzo często odpowiada za sprzedaż. Dotarcie do odbiorcy jest tutaj pierwszym krokiem, a następne dotyczą negocjacji i rozmów z klientem. Prawidłowe zaplanowanie kampanii marketingowej może wpłynąć na dobrą sprzedaż. Dzięki temu nasza hurtownia internetowa będzie cały czas się rozwijać. Skupmy się zatem na dobraniu sporej ilości kanałów, łącząc je z jakością prowadzonych działań.
Czym jest marketing B2B?
Marketing B2B skupia się na dotarciu do klientów biznesowych. Może dotyczyć zarówno usług, jak i produktów. Z pewnością mamy tutaj do czynienia z trochę inną treścią niż tą, jaka kierowana jest do prywatnego odbiorcy. Jednym z głównych działać jest pozycjonowanie, które pozwala zaistnieć w wyszukiwarce na wysokiej pozycji. W sytuacji, gdy wykorzystujemy kampanie w kanałach, warto je spersonalizować, gdyż oferta do firm często jest ukierunkowana na dane produkty. Sektor B2B korzysta z reklamy jako z pierwszego etapu podjęcia dalszych działań. Kolejne kroki dotyczą przygotowania oferty i rozmowy handlowej. Marketing tego typu nie powinien kończyć się w momencie sprzedaży, tak aby zainteresować klienta w dłuższym okresie.
Jakie działania wykorzystać?
Warto zauważyć, że sprzedaż B2B jest popularnym rozwiązaniem dla każdego producenta, który chce rozszerzyć grono odbiorców. W tym przypadku marketing dotyczyć może kilku rozwiązań. Przyda się analiza konkurencji, co pozwoli uniknąć błędów. Nie zapominajmy o kanałach kampanii marketingowej B2B, które mają ogromną moc. Mogłoby się wydawać, że za pomocą social mediów dotrzemy jedynie do klienta indywidualnego, jednak to błędne myślenie. Biznesowi klienci także używają Instagrama i Facebooka w czasie prywatnym, co może przełożyć się na transakcję. Kolejną opcją jest Email marketing - działanie nie pochłania sporych zasobów czasowych, co jest sporym plusem. Mailową kampanię bez problemu zautomatyzujemy.
Marketing B2B obejmuje często pozycjonowanie, czyli działania SEO. Świetnym narzędziem są też Ebooki ze szkoleniami i poradami, jakie postawią firmę w korzystnym świetle. Przedsiębiorcy skorzystać mogą z branżowych eventów, które są obowiązkowym punktem bez względu na to, jaki biznes prowadzimy. Podstawowym elementem strategii marketingowej są też reklamy w Internecie, czyli Google Ads. Pozwalają dotrzeć do wielu odbiorców w każdym momencie, pokazując im ofertę danej firmy.