Samochód Spalinowy Vision SP ARR Subaru Impreza WRC GS Racing
Model VISION SP renomowanego Tajwańskiego producenta modeli RC - GS Racing to ulepszona, skierowana dla średniozaawansowanych modelarzy wersja niezwykle popularnego modelu VISION EVO - jednego z najlepszych modeli typu ON-ROAD w skali 1:10 na rynku. VISION SP ma do zaoferowania modelarzowi oczywiście wszystko to, co sprawdziło się w "podstawowej" wersji VISIONa EVO - doskonałe, sztywne i stabilne podwozie na grubej aluminiowej płycie, nowoczesny, 3-stopniowy napęd paskowy, montowane w standardzie stabilizatory obu osi, słynące ze świetnej przyczepności bieżnikowane opony GS Racing 260-19R-33 (produkcji GRP), wzmacniane aluminiowymi elementami regulowane amortyzatory czy chroniący przed uderzeniami duży, sztywny piankowy zderzak przedni. Nie brakuje w nim jednak wielu nowych elementów, wyraźnie wskazujących na bardziej profesjonalne przeznaczenie samochodu. To, co przede wszystkim odróżnia model Vision SP od poprzednika (Evo), to kompletnie przeprojektowany układ napędowy. Ustawiony poprzecznie zupełnie nowy, wysokoobrotowy sportowy silnik V12 RR napędza za pomocą dwustopniowej przekładni biegów ustawiony za silnikiem poprzeczny, ołożyskowany wał napędowy, odmiennie niż w wersji Evo napędzający dwa paski (główny oraz osi tylnej). Główny pasek, poprowadzony jest po lewej stronie podwozia wzdłuż tłumika, dzięki czemu jest znacznie lepiej chroniony przed ewentualnymi uszkodzeniami przy zderzeniach bocznych. Oś przednia, również napędzana jest paskiem poprzez kolejną łożyskowaną oś schowaną pomiędzy podwoziem a górną płytą. Opatrzony w przeprojektowany sportowy gaźnik nowy silnik V12 RR, pomimo iż mocniejszy i wyżej obrotowy, jest mniejszy i lżejszy od "standardowej" wersji R12ST, a dodatkowo posiada anodyzowaną rurę rezonansową i tuningowy, atrakcyjnie pokryty czarną matową farbą lekki sportowy tłumik. Silnik jest mocniejszy rownież dzięki rezygnacji z szarpanki - do jego zapłonu niezbędne jest użycie elektrycznego rozrusznika, czyli popularnego StartBoxa. Kolejną zmianą jest oddanie do dyspozycji modelarza nowych możliwości konfiguracji podwozia - zarówno shock towery, jak i zwrotnice posiadają teraz po kilka otworów mocujących, dzięki czemu każdy będzie w stanie znaleźć najatrakcyjniejsze dla niego rozwiązanie. Nowe rozplanowanie ustawienia serw (teraz mocowanych na karbonowej grubej płycie) nie tylko zapewnia lepszy balans modelu L/P, ale i obniża środek ciężkości - odmiennie niż w wersji EVO nie są one bowiem już mocowane do góry nogami. Zwrotnice osi przedniej teraz sterowane są poprzecznym drążkiem bezpośrednio przymocowanym do serwa, dzięki czemu jego moc w 100% przekazywana jest na koła przy skrętach. To, co z pewnością przypadnie do gustu modelarzom z doświadczeniem, to przeznaczona do samodzielnego pomalowania, bardzo gruba, leksanowa buda Subaru Impreza WRX z kompletem tylnego skrzydła i zestawem charakterystycznych dla teamu fabrycznego żółtych gwiaździstych naklejek, oraz decali sponsorskich takich jak Pirelli, Sparco czy Kenwood. Model sprzedawany jest w wersji ARR, co oznacza że do złożonego już podwozia, we własnym zakresie należy domontować osprzęt elektroniczny (2 szt. serw rozmiaru "standard", odbiornik z zasilaniem oraz włącznik/wyłącznik zasilania). Należy również zaopatrzyć się w min. 2-kanałowe radio RC. |
|
Zawartość opakowania GSRacing VISION SP :
|
Elementy niezbędne do uruchomienia modelu :
|
Charakterystyka GSRacing VISION SP :
- Skala : 1:10 On-Road
- Długość : 380 mm
- Szerokość : 198 mm
- Wysokość : 104 mm
- Prześwit : 4,5 (przód) - 5,5 mm (tylna oś)
- Rozstaw osi : 260 mm
- Masa : 1800 g
- Zbiornik paliwa : 75 ml (wystarczy na ok. 12-15 min. jazdy)
- Silnik : GS Racing V12 RR (2 cm 3 ) z rozruchem szarpanym